DOJO reeglid

DOJO    reeglid

Sõna  DOJO  tähendab sõnasõnalt „tee/viisi koht”                               

Dojo on pärit buddistlikest kloostritest. See oli munkade palvetamise ja mediteerimise ruum. Seetõttu ei ole ka  DOJOs  käitumine samasugune kui tavalistes spordisaalides. Me siseneme DOJOsse selleks, et iseenda kallal vaeva näha,  ennast täiustada ning leida viis kuidas pidevalt areneda, korrates, harjutades... See on sõdalase „tee”, mida me DOJOs järgime. See ei ole võitlusviis vaid tee täiustumiseni kaitstes elusid, mille eesmärgiks on kontrollida oma keha ja vaimu. See „tee” ei otsi võitlust vaid viise kuidas võitlust vältida.

 Seetõttu on ka DOJOs  käitumine keerukas ning meie võime muuta seda vastavalt asjaoludele. Me teame kõik, et restoranis ei käituta samamoodi kui oma elutoas. Sama käib ka DOJO kohta. Paljud vanad Jaapani kombed on leidnud kasutust DOJOs.  Igas  DOJOs  võivad sellele lisaks olla veel omad reeglid. Võimatu on kõike üles kirjutada aga siin on lühike kokkuvõte:

Austus

on esikohal. Austa iseennast, teisi ja asju mida sa näed, õpid või kasutad. Ilma austuseta ei ole võimalik ennast avada nendele paljudele headele asjadele mida sa õpid iseendalt ja teistelt.

Tee  REI  kui sa:

  1. Sisened või väljud  DOJOst
  2. Astud tatami peale või maha
  3. Kui sa alustad või lõpetad partneriga harjutamist
  4. Kui sa hilined ja sensei lubab sind teistega koos harjutama
  5. Kui sa palud senseilt selgitust

Puhtus-

hoia alati DOJO puhtana. Kujuta ette, et DOJO on koht kus sa tahad puhastada oma sisemise mina. Seetõttu on puhas DOJO väga oluline. Alati jäta enda järel DOJO  puhtana ja korras ka teistele kasutamiseks.

*DOJOsse sisenetakse paljajalu või sokkides.

*Alati tule treeningule puhta ja korraliku  kimonoga .

*Proovi jõuda DOJOsse enne sensei tulekut.  Nii sa näitad head eeskuju teistele.

*Ära kunagi sisene või lahku treeningult ilma senseiga kokkuleppimata.

*Aseta oma sussid tatami äärde korrektselt  sussininad väljapoole suunatult.

*Tatamil  istu alati otse – SEIZA, või rätsepistes.

*Küüned  hoia lühikesed, selleks et vältida vigastusi treeningu ajal.

*Puhasta oma mõtted enne treeningu algust. Ei ole võimalik teega täidetud tassi enam teed juurde valada, samamoodi ei ole võimalik õppida uusi asju kui pea on täis erinevaid mõtteid.

*Peale treeningu lõppu kasuta alati dushi ning mine koju pestuna.

preload images preload images preload images preload images preload images preload images preload images